Mając nadzieję, że uwagi mieszkańców Żoliborza zgłoszone podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa w sprawie SPPN na Żoliborzu zostaną wzięte pod uwagę przy zatwierdzaniu ostatecznej wersji projektu, chciałbym uzyskać odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania, które bez nich pozostały: [middle1] 1. Jaki jest bilans miejsc postojowych według omawianego na posiedzeniu projektu: ilość miejsc po wprowadzeniu SPPN wobec ilości miejsc aktualnych? Przedstawienie takiego wyliczenia przez uczestników przetargu na wprowadzenie SPPN było jednym z warunków SIWZ. A zatem bilans miejsc parkingowych został opracowany, a jego ujawnienie - nie będąc żadną tajemnicą służbową – jest obowiązkiem ZDM. 2. Fizyczne przeróbki układu drogowego (ustawianie oznakowania, montaż parkomatów, itp.) czasowo ograniczą możliwości parkowania. Czy wobec ogromnego deficytu miejsc parkingowych są jakieś plany ustanowienia czasowych miejsc zastępczych? Mam jeszcze kilka innych spostrzeżeń, których wyjaśnienie przekraczało ramy Posiedzenia, a które są niezwykle istotne dla mieszkańców: 1. Bodajże p. Łukasz Puchalski stwierdził, że w strefie 3 jest w tej chwili 4,905 miejsc parkingowych, a po przyjęciu jednej z wersji zmian SPPN, może ich być nawet ok. 5,000. Bardzo proszę o podanie, gdzie powstaną te dodatkowe miejsca, jak również gdzie znajdą się nowe miejsca postojowe dla miejsc planowanych do likwidacji. 2. Jakie przesłanki uniemożliwiają wprowadzenie parkowania skośnego wzdłuż ul. Krasińskiego od pl. Wilsona do ul. Popiełuszki? 3. Trochę lokalnego patriotyzmu mieszkańca okolic ul. Trentowskiego, Niegolewskiego, Krasińskiego: kilka miesięcy temu zmieniono sposób parkowania na ul. Jaśkiewicza ze skośnego na równoległy likwidując w ten sposób ok. 40% miejsc postojowych. Cytując kabaret Tey: „Panie! Komu to przeszkadzało???” Kolejna sprawa a raczej postulat: Podczas Posiedzenia padło oświadczenie, że wprowadzenie SPPN na Żoliborzu wymaga ostatecznego rozwiązania sprawy parkingu pod pl. Wilsona. Stwierdzono również konieczność zmian w kategoryzacji dróg i ulic Żoliborza w celu uzyskania jak największej ilości miejsc do parkowania. Działania te MUSZĄ zostać wykonane PRZED wprowadzeniem SPPN. W przeciwnym razie uciążliwości związane z brakiem miejsc postojowych uniemożliwią normalne funkcjonowanie Żoliborza. Będę chyba wyrazicielem opinii całego Żoliborza żądając wstrzymania realizacji projektu wprowadzenia SPPN do czasu uregulowania statusu dróg i ulic oraz otworzenia wspomnianego parkingu. CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zobacz także: Och Oktawian Zobacz także: Marii Kazimiery 18/26 - mieszkańcy nie mogą doprosić się pomocy ZGN Zobacz także: Rondo Turowicza - tym razem ofiarą urzędniczego niedbalstwa padł słupek Zobacz także: Trzeba zabezpieczyć teren przy al. Wojska Polskiego?