Wprowadzenie strefy płatnego parkowania wymagało wykonania nowych projektów organizacji ruchu dla praktycznie wszystkich żoliborskich ulic. [middle1] Nowe organizacje ruchu wprowadzone zarządzeniem 774/2021 podpisanym przez Tomẚsa Dombi dyrektora Zarządzania Ruchem Drogowym ZDM, można podzielić na trzy grupy: - zmiany drobne (takie jak na ul. Ks. Romana Indrzejczyka), - potrzebne zmiany (takie jak na Żoliborzu Dziennikarskim), - niepotrzebne i uciążliwe dla mieszkańców zmiany (ul. Ks. Teofila Boguckiego, Alojzego Felińskiego czy Jana Kozietulskiego). Wprowadzone zmiany, w sposób zsynchronizowany ograniczyły przekrój głównych ulic Żoliborza i równocześnie na wielu lokalnych ulicach wprowadzono jeden kierunek ruchu. Stworzenie miejsc postojowych na jezdniach ulic Broniewskiego, Słowackiego, Mickiewicza, Krasińskiego i Krajewskiego ograniczyło przepustowość tych tranzytowych ulic. Natomiast wymalowanie nowych miejsc postojowych na małych ulicach - przykładowo wymienionych wcześniej - wymusiło wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Dotychczas na Żoliborzu były 44 odcinki ulic jednokierunkowych. Do tej liczby w ramach rewolucji SPPN ZDM wprowadza zarządzeniem 774/2021, siedemdziesiąt nowych jednokierunkowych odcinków ulic. Celem tej zmiany w organizacji ruchu jest zwiększenie liczby miejsc postojowych. Przy okazji na Żoliborzu Dziennikarskim stworzono całkiem spójny system ulic jednokierunkowych. Niestety na Starym Żoliborzu zmiany w organizacji ruchu tylko zwiększyły liczbę miejsc postojowych, pogarszając funkcjonalność systemu ulic. Również na Starym Żoliborzu, są przypadki działania ZDM, które przynosi dobre efekty. Na ul. Adama Mickiewicza poprzez zmianę sposobu parkowania użytkownicy przystanku autobusowego Gen. Zajączka 01 odzyskali chodnik i dojście do przejścia dla pieszych przez jezdnie ul. Adama Mickiewicza. Jednak zmiana wygodnej organizacji ruchu na ulicach Ks. Teofila Boguckiego, Alojzego Felińskiego czy Jana Kozietulskiego nie przynosi żadnych korzystnych efektów, prócz przeniesienia parkowania na jezdnię, uwalniając chodniki dla pieszych. Z tym, że chodnik przy przystanku autobusowym Gen. Zajączka 01 był w 100 % zajęty przez samochody, natomiast sytuacja na wymienionych wyżej przykładowych nowych jednokierunkowych ulicach nie była dla pieszych aż tak uciążliwa. Żoliborscy kierowcy, którzy kiedyś krążyli w poszukiwaniu wolnego miejsca postojowego teraz będą niepotrzebnie krążyć dzięki wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na pojedyńczych lokalnych ulicach, nie tworzących systemu ulic jednokierunkowych. Czytaj również: Zobacz także: Sportowe obiekty na osiedlu Marymont Potok Zobacz także: Kto zgasił światło w galerii? Zobacz także: Dwa w jednym Zobacz także: Pomóżmy zwierzętom przetrwać zimę Zobacz także: Stacje naprawy rowerów i co dalej?