W ostatni dzień maja Władze Miasta postanowiły po ponad dwóch miesiącach i wielu szumnie wcześniej zapowiadanych terminach przedstawić mozolnie opracowywany w zaciszach miejskich biur raport z konsultacji społecznych poświęconych niechcianej przez większość mieszkańców Żoliborza inwestycji pod nazwą Most Krasińskiego wraz z dojazdami. Przedstawiony raport z konsultacji społecznych nie wprowadza żadnych zmian co do wielkości i charakteru Mostu Krasińskiego. Most nadal będzie miał dwa pasy ruchu w każdą stronę jeden zamieniony na bus pas, torowisko tramwajowe, ścieżki rowerowe i chodniki dla pieszych. Ciężko w tym przypadku mówić o lokalnym charakterze tego mostu. Zaznaczyć należy, że zamiana jednego z pasów na bus pas może być tylko chwilowa i w każdej chwili zamieniona na ruch dla wszystkich samochodów. W takim przypadku ciężko mówić o jakiejkolwiek zmianie samego mostu. Wprowadzone zmiany dotyczą natomiast ulicy Krasińskiego, między Wisłostradą a Placem Wilsona. Zmiany w naszym odczuciu dość abstrakcyjnej, a mianowicie zawężenia ulicy Krasińskiego do jednego pasa ruchu. Na czym polega absurdalność takiego rozwiązania, a mianowicie na dwóch aspektach. Po pierwsze przy wprowadzeniu dodatkowego strumienia samochodów z mostu w ulicę Krasińskiego na jej permanentnym zakorkowaniu i zwiększonej emisji spalin i hałasu aut stojących w korku. Po drugie na paraliżu wyjazdu i wjazdu w dzielnicę dla wszystkich mieszkańców Żoliborza będących dotychczasowymi użytkownikami ulicy Krasińskiego, a przede wszystkim bardzo dotkliwie dotknie to mieszkańców Żoliborza Dziennikarskiego i Oficerskiego. Będzie to swoisty „Armagedon komunikacyjnego paraliżu” w godzinach porannych wyjazdów do pracy jak i powrotów do domów. Czy tego tak naprawdę chcemy? My postulowaliśmy o zachowanie status quo ulicy Krasińskiego i uniemożliwienie wrzucenia dodatkowego ruchu w Żoliborz. Jest niestety garstka Żoliborzan szczęśliwych i dumnych z wykonsultowanych tak „wspaniałych” rozwiązań. Są to te same osoby związane ze Stowarzyszeniem Żoliborzan, stroną internetową Plac Wilsona i jednym z komitetów lokalnych. To właśnie im zawdzięczamy to wątpliwe błogosławieństwo. Podczas konsultacji społecznych gdy na Auli Zespołu Szkół im. Limanowskiego protestowało 140 osób prowadząc wielogodzinny merytoryczny spór z Prezydentem Jarosławem Jóźwiakiem, to garstka 8-10 osób wraz z przedstawicielami biur miejskich przygotowała swoisty cios w plecy dla Żoliborza. Wobec niezmiennej manipulacji Władz Miasta, Społeczny Komitet Protestu NIE dla Mostu i Trasy Krasińskiego pozostaje w proteście i zachęca wszystkich mieszkańców do włączenia i poparcia nowej inicjatywy uchwałodawczej przeniesienia środków z inwestycji Mostu Krasińskiego na inne bardziej priorytetowe i potrzebne inwestycje takie jak MOST na Zaporze i ul. Wawelska w tunelu. Jest to nowa i zarazem kolejna inicjatywa zbierania podpisów do której zachęcamy wszystkich. Tym razem zbierane są podpisy pod uchwałą do Rady Miasta, która to będzie musiała przyjąć stanowisko w tej sprawie. Podpisy można złożyć na parterze budynku Urzędu Dzielnicy Żoliborz w punkcie informacyjnym, na wprost wejścia w godzinach pracy urzędu. Poza tym sprawą inwestycji Mostu Krasińskiego zainteresowaliśmy Wojewodę Mazowieckiego Pana Zdzisława Siepierę licząc na jego wsparcie naszych starań o odstąpienie od realizacji inwestycji. Mamy nadzieję, że uda nam się Żoliborz uchronić od zagrożeń i reperkusji wynikających z inwestycji i zapobiec jej realizacji dla naszego komfortu życia. Tomasz Michałowski