Dzieci, które odwiedziły szkołę bawiły się na torze przeszkód, łapały tęczę i wiosenny deszcz na kolorowej chuście Klanzy, strzelały do celu z karabinka laserowego i kibicowały szkolnej drużynie piłkarskiej grającej z ministrantami z parafii przy ul. Gdańskiej. Szkoła szeroko otworzyła drzwi dla kandydatów na uczniów. Życzliwość i fachową opiekę specjalistów i terapeutów znajdą tu dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością intelektualną , z autyzmem , Zespołem Aspergera i innymi sprzężeniami. Nazywamy się specjalny ośrodek - mówią nauczyciele - i jesteśmy specjalnymi pedagogami, przygotowanymi do pracy z wyjątkowymi dziećmi. Nasi uczniowie kryją w sobie bogaty świat wyobraźni a nas czasem tam zapraszają i pozwalają sobie towarzyszyć . W szkole podstawowej i gimnazjum realizowana jest podstawa programowa do kształcenia ogólnego tak jak w szkołach masowych ale metody i formy zajęć oraz pomoce dydaktyczne dostosowywane są do możliwości i potrzeb uczniów. Uczniowie korzystają z dodatkowych zajęć specjalistycznych w wymiarze 12 godzin tygodniowo. Każdy z uczniów ma indywidualny program terapeutyczny dostosowany do jego potrzeb zgodnie z zaleceniami poradni. W placówce są zajęcia terapii sensorycznej, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, logopedia, rehabilitacja ruchowa i gimnastyka korekcyjna. Odbywają się liczne zajęcia pozalekcyjne, które rozwijają i doskonalą umiejętności dzieci: muzyczno-taneczne, sportowe i artystyczne, językowe i ekologiczne. Aktywnie działa Samorząd Uczniowski, drużyna harcerska i zuchowa Nieprzetartego Szlaku. Przy szkole funkcjonuje internat, w którym mieszkają dzieci spoza Warszawy jak również uczniowie, którzy mają trudną sytuację rodzinną. Na terenie placówki działa także Ognisko Marymont im. Dziadka Lisieckiego , pod opieką którego pozostaje 40 wychowanków właśnie z tego ośrodka. Po lekcjach dzieci atrakcyjnie spędzają czas wolny. Korzystają z zajęć komputerowych, chodzą na basen i na konie, na zajęcia ceramiczne , do kina i kręgielni. Ognisko dopełnia ofertę edukacyjną Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego. To naprawdę sensowne miejsce, dobrze, że mój syn w końcu tu trafił - mówi tata Alana, ucznia z autyzmem. Sobota i niedziela to teraz najgorsze dni dla synka, bo nie ma szkoły . To dla tej specjalnej szkoły chyba największy komplement. Może warto się zastanowić, czy konieczne jest pokonywanie ścieżki: szkoła masowa, potem integracyjna, aż fobia szkolna i stres odbiorą uczniom radość i satysfakcję z przygody dzieciństwa zwanej szkołą. Kolejny dzień otwarty już niedługo 15.05. w godz. 15.00 - 18.00.