Urząd Pracy - jakie oferuje nam narzędzia w szukaniu pracy? Urzędy Pracy w każdym z miast nieco różnią się od siebie. Mają inny regulamin, nie zawsze tak samo rozwinięty system elektronicznego składania dokumentów i oczywiście różne oferty pracy. Jednak w większości przypadków oferują mnóstwo narzędzi ułatwiających odnalezienie się na rynku pracy. 1. Kreator CV. To bardzo powszechne i niezwykle potrzebne narzędzie, które pomaga w prosty sposób wygenerować podstawowy dokument aplikacyjny. 2. Wyszukiwarka form aktywizacji. Można w prosty sposób odnaleźć odpowiednią ofertę stażu, szkolenia, giełdy pracy, spotkania informacyjne, prace społecznie użyteczne, przygotowanie zawodowe, roboty publiczne itp. 3. Oferty pracy. Można je łatwo przeszukiwać, stosując filtry. Oferty są bardzo wartościowe, bo pochodzą wprost od pracodawców. Bardzo często nie można ich spotkać na zwykłych portalach z pracą. 4. Oferty pracy w krajach Unii Europejskiej. 5. Kalkulator wynagrodzeń. Szczegółowo podane kwoty netto, brutto, odprowadzane na składki rentowe, chorobowe i emerytalne, zaliczka na PIT, typ umowy itp. 6. Możliwość rejestrowania bezrobotnych online, składania wniosków o staże i dofinansowania i wielu innych. Czy warto pójść do urzędu pracy osobiście? Oczywiście, że wszelkie wnioski lepiej składać online, gdyż zajmuje to znacznie mniej czasu. Podobnie sytuacja wygląda z przeglądaniem ofert pracy. Jednak na pewno warto przynajmniej raz udać się do urzędu pracy osobiście, by porozmawiać z pracownikami. Wykwalifikowana kadra urzędników doradza, otwiera nowe możliwości i dzieli się bogatą wiedzą. Bardzo często widzą w ludziach potencjał, którego ci sami w sobie nie dostrzegają.