Co jeszcze się zmienia w kolejnej edycji budżetu obywatelskiego? Zwiększy się pula środków przeznaczona na projekty mieszkańców. Zmienia się harmonogram. Zgłaszanie pomysłów w tej edycji potrwa od 20 maja do 10 czerwca, a głosowanie od 6 do 23 września. Wprowadzone zostaną spójne zasady oceny zgłoszonych projektów m.in. jedno kryterium ogólnodostępności dla całego miasta. Nowy sposób głosowania na projekty – mieszkaniec będzie mógł głosować na maksymalnie 15 projektów na poziomie dzielnicowym i 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim. Liczba wymaganych podpisów na liście osób popierających zgłoszenie projektu: w przypadku projektów dzielnicowych - 20 podpisów mieszkańców danej dzielnicy, w przypadku projektów ogólnomiejskich - 40 podpisów mieszkańców Warszawy. Zasady wyłaniania projektów do realizacji. Na poziomie ogólnomiejskim projekt będzie musiał uzyskać co najmniej 100 ważnych głosów, zaś na poziomie dzielnicowym co najmniej 50.