Reklama

Policja prosi o pomoc

10/07/2020 06:55

Policjanci prowadzą postępowanie w sprawie wyłudzenia pieniędzy metodą na tzw. „Blika”. Wizerunek mężczyzny mogącego mieć związek z tym przestępstwem zarejestrowały kamery monitoringu. Funkcjonariusze z wydziału dw. z przestępczością gospodarczą i korupcją proszą o kontakt wszystkie osoby, które rozpoznają mężczyznę ze zdjęcia lub posiadają informacje na jego temat.

Policjanci prowadzą postępowanie w sprawie wyłudzenia pieniędzy przy użyciu kodu do płatności mobilnych „BLIK”. Do zdarzenia doszło w marcu 2020 roku. Wizerunek mężczyzny podejrzewanego o dokonanie tego przestępstwa został zarejestrowany przez kamery podczas wypłaty pieniędzy. Wszystkie osoby mogące pomóc w identyfikacji mężczyzny prosimy o kontakt z Komendą Rejonową Policji Warszawa V pod numerami telefonów (47) 723-72-35,  (47) 723-71-55,  (47) 723-71-56, powołując się na numer sprawy PG-2734/20.  Informacje można także przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].

Przypominamy że:

Przestępcy działający tą metodą przejmują konta w serwisach społecznościowych i próbują przekonać ofiary do przekazania im pieniędzy. Zwykle uzasadniają to nagłą sytuacją. Często proszą o wypłacenie pieniędzy za pomocą polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. Ofiara musi podać specjalny kod, a następnie potwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. W ten sposób sama daje przestępcy pieniądze.

Wiele osób, sądząc, że koresponduje ze swoim znajomym podaje kod BLIK, a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji, nie sprawdzając jej szczegółów. Godząc się na realizację transakcji użytkownicy tracą pieniądze na rzecz osoby podszywającej się pod znajomych z sieci społecznościowych.

Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:

  • NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
  • ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
  • ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
  • TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.

Czytaj również:

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do