Reklama

Sprzedaż: jak rekrutować najlepszych kandydatów?

Prawie 75% handlowców nigdy nie powinno nimi zostać. Selekcja jest jednym z warunków sukcesów w sprzedaży. Jak zwiększyć jej efektywność?

Kluczowym problemem działów sprzedaży jest zatrudnianie osób, które nie potrafią sprzedawać i dodatkowo nie wykazują potencjału do rozwoju. O pomyłkę łatwo, ponieważ tacy kandydaci rewelacyjnie radzą sobie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, otwierając sobie przepustkę do pracy, w której się nie sprawdzają.

Z badań Objective Management Group TM (OMG TM ) wynika, że superhandlowcami jest tylko 6% sprzedawców. Nic dziwnego, że trudno ich znaleźć, a potem zatrzymać. Z tym wyzwaniem radzą sobie nieliczne firmy, które stawiają na zaawansowane naukowe metody rekrutacji i coachingu opracowane tylko na potrzeby sprzedaży. Pozwalają one przygotować proces rekrutacji tak, aby udało się wyłonić kandydatów z DNA sprzedawcy (cechami, które umożliwiają sukces w sprzedaży).

Taka nowoczesna rekrutacja do działów sprzedaży uwzględnia:

- działania budujące wizerunek i atrakcyjność firmy,

- precyzyjne definiowanie profilów i cech kandydatów,

- przemyślanej strategii marketingowej wyszukiwania i pozyskiwania aplikacji,

- etap selekcji (w oparciu o narzędzia i testy automatyzujące ten proces),

- sprzedaż idei – przyciąganie kandydata i budowanie w nim poczucia, że warto dołączyć do zespołu,

- wdrożenie i rozwój – kluczowa, często zaniedbywana faza, bez której nie zatrzymamy superhandlowca u siebie.

W ten sposób firmy nastawione na sukces budują swój największy kapitał: niezwykle skuteczny, zmotywowany i przywiązany do pracodawcy zespół sprzedażowy. ITS Sales Management Program TM to program rozwoju dla dyrektorów sprzedaży, podczas którego dowiadują się oni m.in. jak wdrożyć nowoczesny proces rekrutacji i zatrzymywać najlepszych handlowców. Więcej informacji można znaleźć na stronie:www.its.ican.pl

 

 

 

Artykuł sponsorowany

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do