Prawie 75% handlowców nigdy nie powinno nimi zostać. Selekcja jest jednym z warunków sukcesów w sprzedaży. Jak zwiększyć jej efektywność? Kluczowym problemem działów sprzedaży jest zatrudnianie osób, które nie potrafią sprzedawać i dodatkowo nie wykazują potencjału do rozwoju. O pomyłkę łatwo, ponieważ tacy kandydaci rewelacyjnie radzą sobie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, otwierając sobie przepustkę do pracy, w której się nie sprawdzają. Z badań Objective Management Group TM (OMG TM ) wynika, że superhandlowcami jest tylko 6% sprzedawców. Nic dziwnego, że trudno ich znaleźć, a potem zatrzymać. Z tym wyzwaniem radzą sobie nieliczne firmy, które stawiają na zaawansowane naukowe metody rekrutacji i coachingu opracowane tylko na potrzeby sprzedaży. Pozwalają one przygotować proces rekrutacji tak, aby udało się wyłonić kandydatów z DNA sprzedawcy (cechami, które umożliwiają sukces w sprzedaży). Taka nowoczesna rekrutacja do działów sprzedaży uwzględnia: - działania budujące wizerunek i atrakcyjność firmy, - precyzyjne definiowanie profilów i cech kandydatów, - przemyślanej strategii marketingowej wyszukiwania i pozyskiwania aplikacji, - etap selekcji (w oparciu o narzędzia i testy automatyzujące ten proces), - sprzedaż idei – przyciąganie kandydata i budowanie w nim poczucia, że warto dołączyć do zespołu, - wdrożenie i rozwój – kluczowa, często zaniedbywana faza, bez której nie zatrzymamy superhandlowca u siebie. W ten sposób firmy nastawione na sukces budują swój największy kapitał: niezwykle skuteczny, zmotywowany i przywiązany do pracodawcy zespół sprzedażowy. ITS Sales Management Program TM to program rozwoju dla dyrektorów sprzedaży, podczas którego dowiadują się oni m.in. jak wdrożyć nowoczesny proces rekrutacji i zatrzymywać najlepszych handlowców. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.its.ican.pl . Artykuł sponsorowany