Jedną z form przeciwdziałania tym najsmutniejszym zdarzeniom jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze poprzez poprawę widoczności małych pieszych. Dużym pieszym też taka poprawa widoczności się przyda. Obecna ustawa wymaga noszenia odblasków poza obszarami zabudowanymi, tymczasem są one właśnie bardzo potrzebne w mieście. Odblaski na odzieży mogą stać się trendy – wystarczy je jedynie wypromować. Taka akcja pod patronatem Komendy Głównej Policji odbywa się właśnie w Warszawie. Wspierają ją swoimi wizerunkami: Omenaa Mensah, Karolina Malinowska, Paulina Holtz oraz Artur Chamski. W akcję zaangażowane są dzieciaki ze szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie, które uważają, że odblaski i bezpieczeństwo są COOL! Głównym partnerem akcji Bezpieczny, bo widoczny jest firma produkująca obuwie dziecięce z odblaskami – BARTEK. Akcję wspierają także Scotchlite i Proama. Więcej o tej inicjatywie na www.bezpiecznybowidoczny.org