24 stycznia 2017 odbyło się posiedzenie Komisji Infrastruktury Rady Dzielnicy Żoliborz, na której omówiono ważne dla dzielnicy kwestie. Pierwszym tematem, na którym się skupiono był pomysł zwężenia jezdni Krasińskiego w rejonie ulicy Sady Żoliborskie naprzeciw Szkoły Zmartwychwstanek. Niestety w tej kwestii zabrakło jakichkolwiek merytorycznych opinii co do potrzeb i skutków wprowadzenia omawianych zmian. Głosy za i przeciw zmieniały się z zależności od sposobu wykorzystania uzyskanych kosztem jezdni terenów. W efekcie przyjęto uchwałę o konieczności przeprojektowania tego odcinka jezdni tak,by udało się wygospodarować dodatkowe miejsca parkingowe. [middle1] Następnie Komisja zajęła się innym gorącym tematem, mianowicie sprawą stref płatnego parkowania na terenie Żoliborza w skrócie SPPN. Historię tematu przybliżyli: przedstawiciel Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m. st. Warszawa oraz vice Burmistrz Dzielnicy Grzegorz Hlebowicz. Przypomnieli oni, że już w 2012 roku ZDM zlecił przygotowanie koncepcji rozwoju SPPN na obszarze części Żoliborza. Wśród głosów w dyskusji pojawiło się kilka wątków. Zauważono, że jeżeli ma powstać SPPN na Żoliborzu, to na terenie całej dzielnicy a nie wybiórczo, przy czym liczba zwolenników wprowadzenia strefy jak jej przeciwników okazała się porównywalna. Burmistrz Grzegorz Hlebowicz zauważył, że co do zasady, głównym celem wprowadzenia SPPN jest zwiększenie rotacji parkujących samochodów a nie wygospodarowanie nowych miejsc parkingowych. Nie wszyscy też posiadali wiedzę, że efektem wprowadzenie SPPN jest raczej zmniejszenie liczby miejsc dozwolonych do parkowania od 10% do 40%. Poruszono już po raz kolejny sprawę pustej komory technologicznej pod pl. Wilsona, którą można byłoby wykorzystać na parking zyskując ok. 150 dodatkowych miejsc parkingowych. Podsumowując, faktem jest, że na Żoliborzu coraz trudniej jest zaparkować swój samochód a w okolicach urzędu, szkoły czy placówki medycznej właściwie jest to niemożliwe. Dzielnica stanowi bowiem parking dla mieszkańców północnych rubieży Warszawy, którzy przesiadają się tu do komunikacji miejskiej. Efektem dyskusji, która niewątpliwie zbliżyła nas do wprowadzenia na Żoliborzu Płatnej Strefy Parkowania była uchwała Komisji o przyśpieszeniu prac nad analizą wprowadzenia SPPN na całym Żoliborzu. Na posiedzeniu Komisji poruszono również sprawę obsługi komunikacyjnej Żoliborza Południowego, czyli skomunikowanie punktów handlowych (bazary i hala targowa)na ulicy Włościańskiej/Słowackiego z przychodniami i szpitalami na ulicy Elbląskiej/Jasnodworskiej). Poza tym okazało się, że Żoliborz południowy ma nadal problemy komunikacyjne związane z częstotliwością i punktualnością aktualnych środków komunikacji, na co wpływ ma jednak sam ZTM. Drodzy czytelnicy, jeżeli macie swoje uwagi co do wprowadzenia strefy płatnego parkowania., jesteście za czy przeciw, podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach lub piszcie na adres e-mail: g.waszkiewicz@izoliborz.pl Najciekawsze głosy w dyskusji będziemy publikować na łamach Informatora Żoliborza i na portalu izoliborz.pl.