O Komunikacji z Mieszkańcami

Okiem wyborcy , Komunikacji Mieszkańcami - zdjęcie, fotografia
WRZ 06
godz: 19:34

Fejsbukowa notka jednego z żoliborskich radnych, Piotra Wertenstein-Żuławskiego, poniekąd przywołała temat, wydawałoby się, marginalny w stuleciu natychmiastowej, ogólnoplanetarnej komunikacji.

Jak pisze pan Piotr, Komisja Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy zastanawiała się jak dotrzeć z informacją o zmianie (w systemie segregacji odpadów) do mieszkańców.

Być może się mylę, ale deliberacje Rady zdają się świadczyć, że polityka komunikacyjna miasta szwankuje. Pomijając kwestię kanałów właściwych do komunikowania z ogółem mieszkańców, powinno być oczywiste, że adresatem i partnerem dla miasta tak w tej, jak i wielu innych praktycznych sprawach są podmioty bezpośrednio zaangażowane w opłacanie i organizowanie składowania i wywozu odpadów – wspólnoty mieszkaniowe, a przynajmniej, angażowani przez te wspólnoty zawodowi zarządcy nieruchomości.

Wspólnoty są bardzo różne, i funkcjonują z różną skutecznością. Wiem to doskonale, jako członek zarządu jednej z żoliborskich wspólnot od przeszło 20 lat. Jednak to właśnie grono reprezentantów wspólnot oraz zarządcy najlepiej wiedzą, jak na najbardziej organicznym poziomie dotrzeć do „swoich” mieszkańców.

Niestety, warszawskie władze samorządowe jakoś niechętnie traktują ten kanał. Trzeba oddać sprawiedliwość, że w ostatnich latach „coś drgnęło”. Na fali zapału przy okazji bodajże ostatnich wyborów samorządowych, pierwszy raz za mej pamięci otrzymałem z miasta zaproszenie jako przedstawiciel wspólnoty. Konferencja odbyła się w Szkole Pożarniczej, pojawili się przedstawiciele służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo… i inicjatywa „zwiędła”. Szkoda, bo reprezentanci wspólnot są jak mało kto obeznani z praktyką życia w Warszawie – właśnie na styku między mieszkańcami a służbami i władzami miasta

Miasto dysponuje wszystkimi narzędziami: od potężnych funduszy, przez własne służby informatyczne, doświadczenie związane z takimi rozwiązaniami jak Karta Warszawiaka i e-hologram do niej, aż po rozwiązania takie, jak aplikacja mobilna 19115. Można by oczekiwać, że konsultacje i komunikacja ze wspólnotami, potencjalnym skutecznym partnerem miasta na wielu płaszczyznach, w końcu również wkroczy w bieżące stulecie.

Niestety, nie ma nawet pomysłu – czy na listę mailingową, czy na kąt przy którejś z już istniejących miejskich platform. Są ślepe, ogólne „obwieszczenia”, pojedyncze zaproszenia rozesłane „tradycyjną” pocztą, i deliberacja „jak się komunikować”…

O Komunikacji z Mieszkańcami komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez izoliborz.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"