Nikt nie rodzi się innowatorem – to nie kwestia genów, lecz pracy nad sobą. Jak stać się innowacyjnym i wdrażać pomysły, które zmienią biznes? Steve Jobs, pracując nad pierwszym Macintoshem, nie miał gotowego planu, a pomysł nie objawił mu się we śnie. Był to długotrwały proces, który zakończył się spektakularnym sukcesem, ponieważ jego autor notorycznie podważał status quo . Mimo że rzucił studia, Jobs uczęszczał na zajęcia z kaligrafii. Dopiero 10 lat po kursie udało mu się wykorzystać nabyte wówczas umiejętności, w których wcześniej nie widział praktycznej wartości. Dzięki temu Apple II miał piękne systemowe fonty. Jak pobudzać kreatywność? Przede wszystkim trzeba nadawać informacjom nowy sens, czyli trenować myślenie skojarzeniowe. Jego katalizatorami są: kwestionowanie, obserwowanie, nawiązywanie kontaktów i eksperymentowanie. Warto ciągle pytać: „dlaczego?”, „po co?”, „a co by było, gdyby?”. Wydana przez „Harvard Business Review Polska” książka „DNA innowatora” również powstała wokół pytania: „skąd się biorą przełomowe modele biznesowe?”. Autorzy starali się zrozumieć działania innowatorów i dostrzegli wspólne wzorce działania. Podpowiadają, jak każdy może rozwinąć swoją kreatywność i zdolność do wprowadzania innowacji.