Reklama

„A park zaoramy na parking”.

06/11/2015 17:26

 

 

Ten wpis żoliborskiego internauty pod tekstem dotyczącym projektu mostu na przedłużeniu ulicy Krasińskiego jest chyba najlepszym podsumowaniem konsekwencji, jakie przyniosłoby naszej dzielnicy powstanie mostu. Projekt nie przewiduje oczywiście likwidacji parku Żeromskiego, ale wpuszczenie na Plac Wilsona tysięcy samochodów zniszczy bezpowrotnie nie tylko park, ale cały Żoliborz.

 

Nasz Żoliborz. Z piękną, chronioną prawem koncepcją urbanistyczną,  ze zrewitalizowanymi parkami i placami, z kanałkiem na Kępie Potockiej.

To nie jest tak, że żoliborzanie nie rozumieją, że Miastu jest potrzebna dobra komunikacja.

Jest tak, że Most i Trasa Krasińskiego tej komunikacji nie poprawią, a zdewastują piękną   dzielnicę  i radykalnie obniżą standard życia jej mieszkańców.

Wciśnięcie dodatkowych samochodów na Wisłostradę, Plac Wilsona, czy na wąskie uliczki Starego Żoliborza  nie spowoduje, że poranne korki znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, przeciwnie – staną się  jeszcze większe. Mieszkańcy Targówka i tak nie dojadą szybciej do metra, bo nie mają połączenia z mostem -  Trasa Krasińskiego do nich po prostu nie dochodzi, kończąc się na ulicy Jagiellońskiej. W najbliższej okolicy są trzy mosty- niedawno zbudowany Marii Skłodowskiej Curie, Grota Roweckiego i Gdański, dodajmy mosty świetnie skomunikowane z metrem. Czy naprawdę potrzebujemy w tej części Warszawy dodatkowego mostu wycenionego na 700 milionów złotych, zamiast inwestycji w przeprawę w południowej części miasta, dokończenie linii metra, dokończenie obwodnicy, czy  zwiększenie częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej? Albo wybudowanie za te pieniądze 100 żłobków lub przedszkoli, co rozwiązałoby problemy tysięcy warszawiaków?

Czy naprawdę chcemy wprowadzania kolejnych samochodów do miasta, które już jest w  czołówce europejskich stolic pod względem skażenia powietrza? Mało kto wie, że przejściowe zamknięcie Mostu Łazienkowskiego spowodowało gwałtowny spadek stężenia spalin w Warszawie- po prostu wiele osób musiało przesiąść się do komunikacji miejskiej. I w tym kierunku – ograniczania ruchu samochodowego powinna iść polityka miasta. Co więcej – taki kierunek jest nawet zapisany w Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy, oraz w programie poprawy powietrza dla Warszawy, który został opracowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego i przyjęty do realizacji!

Projektowanie Trasy i Mostu Krasińskiego naraża Żoliborzan na zwiększenie hałasu, a przecież normy hałasu na ulicy Krasińskiego już zostały przekroczone i Program Ochrony Środowiska przed Hałasem dla Miasta stołecznego Warszawy przewiduje wymianę nawierzchni na cichą na odcinku Krasińskiego od Wybrzeża Gdyńskiego do Placu Wilsona.

I nie łudźmy się, że władze Warszawy, które latem ogłosiły przetarg na aktualizację projektu Trasy Mostu Krasińskiego bez zasięgania opinii Żoliborzan, nagle zmienią zdanie i  wybudują most wyłącznie tramwajowo- rowerowo – pieszy. Jeśli chcemy bronić naszej dzielnicy przed rozjechaniem przez samochody, musimy jasno powiedzieć nie dla Mostu  i Trasy Krasińskiego.

Z inicjatywy Moje Miasto Żoliborz i Radnego Dzielnicy  Pana Tomasza Michałowskiego mieszkańcy już zbierają podpisy pod protestem skierowanym do Prezydent Miasta Pani Hanny Gronkiewicz-Waltz. Założona została także na  Facebooku  strona protestu - Żoliborz mówi stanowcze „NIE” budowie Mostu Krasińskiego, jeśli chcą Państwo włączyć się w zbieranie podpisów, formularz do wydruku znajdą Państwo na tej stronie. Były burmistrz Żoliborza, Pan Józef Menes zorganizował akcję zbierania podpisów pod petycją o zorganizowanie na Żoliborzu konsultacji społecznych w sprawie rezygnacji z budowy Mostu Krasińskiego.

W najbliższym czasie odbędą się trzy ważne spotkania dotyczące mostu:

wtorek 17 listopada godz. 18.00 posiedzenie Komisji Infrastruktury w Urzędzie Dzielnicy ul.Słowackiego 6/8 sala 328 (III p.) – uchwała w sprawie konsultacji żoliborskich dot. budowy Mostu Krasińskiego

 

poniedziałek 23 listopada godz. 19.00 Teatr  TrzyRzecze w budynku Kino Tęcza ul.Suzina 6 - spotkanie mieszkańców z Radnymi Dzielnicy Żoliborz, Radnymi Rady Miasta, ekspertami i osobami, które już podjęły protest przeciwko budowie Mostu i Trasy Krasińskiego.

 

środa 25 listopada godz. 17.00 sesja Rady Dzielnicy Żoliborz w Urzędzie Dzielnicy ul.Słowackiego 6/8 sala 328 (III p.) – uchwała w sprawie konsultacji żoliborskich dot. budowy Mostu Krasińskiego

 

Wszystkie ręce na pokład! Bądźmy obecni, żeby jasno wyartykułować nasze zdanie i obronić Żoliborz.

 

Anna Kaliszewska

 

 

 

 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2015-11-06 20:55:33

    • Po co budować obecnie kolejny wewnętrzny most Krasińskiego skoro dotychczasowe wewnętrzne przenoszą TYLKO każdy około 10 % ruchu kołowego np. pobliski Gdański natomiast zewnętrzne mosty każdy od 20 do 25% np. Grota, Siekierkowski (dane urzędu miasta st. Warszawy). Widać z tego, iż warto budować mosty zewnętrzne efektywniejsze np. południowy ( na zaporze) i na tym wydaje się miasto powinno się skupić. • Tak samo brakuje „rozprowadzenia” – dokończenia mostu Marii Curie-Skłodowskiej na Bielanach, aby zwiększyć jego przepustowość. Ekonomiczniej chyba jest wykorzystać w pełni już istniejącą przeprawę niż budować nową. • Po co budować obecnie most Krasińskiego skoro obok jest NIE wykorzystana linia kolejowa legionowska przez dw. Gdański w funkcji metra jako III linia metra. Metro przez Wisłę przenosi cztery – sześć razy więcej osób niż każdy wewnętrzny most w tym projektowany most Krasińskiego. Bardziej zasadne jest wykorzystanie już istniejącej infrastruktury kolejowej w funkcji metra niż budowanie nowej mniej efektywnej w postaci mostu. Wykorzystanie tej linii kolejowej legionowskiej prze dw. Gdański w funkcji metra może poprawić znacząco komunikacje pomiędzy Białołęką, Targówkiem, Pragą Północ a Śródmieściem, Żoliborzem (np. stacja ul. Powązkowska), Ochotą, Wolą, Bemowem oraz wzajemnie pomiędzy tymi dzielnicami. Jest to bardziej efektywne niż most Krasińskiego. Żoliborz i nie tylko od ponad 10 lat zabiega o te rozwiązanie. • Finalna wartość inwestycji most Krasińskiego wyniesie zapewne około 1 mld zł wraz ze wszelką okalająca go infrastrukturą co jest ¼ wartości obecnej drugiej linii metra, które wartość szacuje się na około 4 mld zł. Wydaje się, iż lepiej przeznaczyć te środki na przyspieszenie rozbudowy drugiej efektywniejszej linii metra dla Targówka, Białołęki i Bemowa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2015-11-07 10:51:36

    Faktycznie-przeprawa kolejowa jest świetnym połączeniem z metrem na Dworcu Gdańskim!!!-dlaczego nikt do tej pory nie zwrócił uwagi na to rozwiązanie?!Niezwykle cenne uwagi.Absolutnie popieram!!!Trzeba rozbudowywać metro, zwiększyć ilość tramwajów,ścieżek rowerowych, a ograniczyć ruch autobusowy i samochodowy, bo to on powoduje, że mamy tak zanieczyszczone powietrze w Warszawie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2015-11-16 21:31:06

    Zzza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do