Reklama

Zmiana warty

29/11/2015 11:22

W Informatorze Żoliborza zmienia się redaktor naczelny naszej gazety. Zbyszka Duszewskiego zastąpi dr Elżbieta Marciniak, z którą rozmawia Beata Zasada-Wysocka.

 

Elżbieto, proszę przedstaw się naszym czytelnikom.

 

Jestem przedsiębiorcą, wykładowcą, dr  ekonomii, specjalistą z zakresu zarządzania Małym Średnim Przetsiębiorstwem, mentorem w Youth Business Poland,  ale przede wszystkim żoliborzanką. Wychowałam się na Żoliborzu, uczęszczałam do szkół żoliborskich, do 159 Szkoły Podstawowej przy ul. Elbląskiej i LO nr 1.  Przez wiele lat działałam w ZHP Hufiec Warszawa Żoliborz, 125 Warszawskiej Drużynie Harcerzy i Zuchów. I do dziś mam wielu przyjaciół z tego środowiska. Łączy nas wiele wspomnień z obozów, które sami organizowaliśmy, z rajdów po Puszczy Kampinoskiej i akcji, w których braliśmy udział. Wraz z innym rodzicami w roku 1990  zorganizowaliśmy, utworzyliśmy i prowadziliśmy Społeczną Szkołę Podstawową nr 15,  do której uczęszczały nasze  dzieci.

 

Co Ciebie skłoniło do podjęcia współpracy z gazetą lokalną?

 

Na początku było to wsparcie  niezależnych grup mieszkańców w wyborach samorządowych. Chciałam by mieszkańcy wybierali swoich Radnych z uwagi na ich wiedzę, którą można wykorzystać na rzecz rozwoju Dzielnicy  czy  pasję,  która tworzy interesującą wizję rozwoju Żoliborza  a nie przynależność  do partii.  Ale do takiej wizji wyborów samorządowych jeszcze długa droga.

Z czasem okazało się. że i w ramach tego środowiska mogę realizować swoją pasję, którą jest dzielenie się wiedzą z zakresu zarządzania  małą i średnią firmą  czy organizacjami non profit w ramach zarządzania strategicznego. I tak pojawiła się w Informatorze   stała  rubryka „Akademia Przedsiębiorczości”.

 

Przez blisko 15 lat nasza gazeta miała tylko jednego redaktora naczelnego - Zbigniewa Duszewskiego. Nie ulega wątpliwości, że Informator w dużej mierze to jego autorski projekt. Co według Ciebie jest mocną stroną gazety, a co  należy w niej zmienić? Jaką chciałabyś zaproponować nową linię, a co ewentualnie zostawić po staremu?

 

Największym atutem gazety jest jej funkcjonowanie od 15 lat na Żoliborzu. „Marka”  to dzisiaj największa wartość , którą buduje się latami. Ale  to, co jest mocną stroną, może równocześnie  powodować pewien zastój w rozwoju. Organizacja zaczyna funkcjonować według utrwalonych schematów,  początkowy zapał przechodzi w rutynę,  a rutyna osłabia efektywność działań, tworząc praktyki wygodne  czy łatwe,  a nie zawsze skuteczne.

Informator Żoliborza był,  jest i dalej będzie  miejscem  dla  popularyzowania inicjatyw obywatelskich, promowania kultury, wspierania inicjatyw integrujących środowiska lokalne, źródłem wszechstronnej, bieżącej informacji lokalnej, jak również dalej będzie realizował zadanie kontroli władz lokalnych.

Pierwsze  zmiany  związane raczej będą z organizacją pracy gazety, dotarciem do środowisk lokalnych, opracowaniem strategii na nowy rok.  A  z tych zmian mogą być niezadowoleni wyłącznie redaktorzy a nie czytelnicy.

Nadal będziemy budować markę Informatora na Żoliborzu. Listy naszych czytelników wspierają nas w tym działaniu informując, że jesteśmy żoliborzanom  potrzebni.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do