Reklama

Odwrócona logika sprzedaży – na czym polega?

26/09/2016 13:05

Tradycyjnie dział marketingu odpowiadał za strategię i kontakt z klientami, dział produktowy – za produkty, a dział sprzedaży – głównie za sprzedaż. Dzisiaj taki podział się nie sprawdza, a firmy coraz częściej zwracają się ku odwróconej logice sprzedaży. Na czym ona polega?

W najbliższej przyszłości klienci będą płacić nie tylko za docelowy produkt czy usługę, ale za sprzedaż samą w sobie, ponieważ w ogóle nie będzie przypominała sprzedaży: zniknie podział na kupującego i handlowca, zamiast nich pojawią się partnerzy – mówił dr Régis Lemmens, lider przełomowego projektu badawczego Sprzedaż 2020, w wywiadzie dla „Harvard Business Review Polska”.

Lemmens założył firmę konsultingową Sales Cubes, która pomaga firmom reorganizować procesy sprzedaży w kierunku innowacji, myślenia projektowego i nowych sposobów zarządzania relacją z klientem. Od lat zajmuje się analizą trendów sprzedaży i głosi jej koniec na startych zasadach. Jego zdaniem nowa sprzedaż będzie opierać się na odwróconej logice, uwzględniającej coraz większy wpływ działów sprzedaży na strategię.

Handlowcy jako pierwsi i główni łącznicy firmy z klientami będą nie tyle zajmować się sprzedażą, co doradztwem. Podczas spotkań z nimi będą kreować nowe produkty spełniające oczekiwania klientów. Potem dział projektowy – będzie je opracowywać, dział badań i rozwoju - wdraża, a dział marketingu – rozprowadza na rynku.

Firmy nie mogą ignorować tych zmian. Muszą zacząć traktować sprzedaż jako wspólne kreowanie wartości i rozwiązań oraz postrzegać ją jako punkt kontaktu, który łączy klienta i działy odpowiedzialne za rozwój produktów.

Już 24 listopada na zaproszenie „Harvard Business Review Polska” dr Régis Lemmenswystąpi podczas konferencji Bądź o krok przed konkurencją! INNOWACJA W SPRZEDAŻY. Przekaże unikalne know-how sprzedaży na nowych zasadach. Szczegóły są dostępne tutaj: regislemmens.pl.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do