Reklama

Kod przewodzenia, czyli 5 wymiarów skutecznego przywództwa

02/11/2016 15:45

Co przesądza o efektywności przywódcy? W receptach na sukces największych liderów powtarza się 5 kluczowych zasad. Sprawdź, czy już je stosujesz.

W poszukiwaniu uniwersalnego wzorca na skuteczność liderów, światowy autorytet w zakresie przywództwa, prof. Dave Urlich przeprowadził rozmowy z najbardziej doświadczonymi menedżerami wyższego szczebla. Odkrył, że wśród ich recept na sukces powtarza się pięć zasad. Nazwał je kodem przewodzenia , odkrył fundament tego, co decyduje o skuteczności.

Zgodnie z nim menedżer musi pełnić cztery kluczowe role:

1. stratega: wyznacza miejsce i pozycje firmy w przyszłości, wybiega w przyszłość, wyznacza kierunki rozwoju i wskazuje sposób na ich realizacje;

2. realizatora: doprowadza zadania do końca, bierze na siebie odpowiedzialność za efekty pracy i podjęte decyzje;

3. łowcy talentów: aktywnie poszukuje utalentowanych kandydatów, przyciąga ich do firmy, a potem zapewnia coaching, wspiera rozwój i komunikację miedzy pracownikami;

4. lidera zespołów: wydobywa potencjał z podwładnych, inwestuje w rozwój zespołów i dba o przygotowanie ławki rezerwowych na kluczowe stanowiska.

Ostatnim wymiarem przewodzenia, który spaja powyższe cztery role i pozwala skutecznie wcielać je w życie jest:

5. osobista efektywność: uczciwość, charyzma, inteligencja emocjonalna, zdolność uczeni się samego lidera.

Każdy efektywny przywódca powinien znać i stosować powyższe zasady, a przede wszystkim zachowywać między nimi równowagę. Najnowszy program od ICAN Institute Personal Leadership Academy™ w tym pomaga. To jedyny taki program w Polsce, który pomaga doświadczonym menedżerom rozwinąć umiejętności kluczowe dla osiągania sukcesów na najwyższych szczeblach organizacji.



Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iZoliborz.pl




Reklama
Wróć do