Brak zaangażowania pracowników to coraz powszechniejszy problem firm. Menedżerowie powinni ich motywować, ale popełniają błędy, które utrudniają im to zadanie. Jakich postaw powinni szczególnie unikać? 1. Rządzę i kontroluję Najlepsi przywódcy nie nadzorują, ale koordynują; nie rozkazują, a odpowiadają za efektywność pracy całego zespołu. Ale wielu menedżerów wyznaje zasadę mikrozarządzania, dążąc do pełnej kontroli i podejmowania wszystkich decyzji. Taka postawa jest odbierana przez pracowników jako wyraz braku zaufania, co zmniejsza ich wydajność. 2. Nie chwalę W badaniu Interact i Harris Interactive, przeprowadzonym na tysiącu pracowników, 63% respondentów twierdziło, że brak uznania za osiągnięcia jest palącym problemem w pracy. Jeśli menedżer przypisuje tylko sobie wspólne sukcesy zespołu, zabija jego efektywność i inicjatywę. 3. Oczekuję, ale nie komunikuję Wielu menedżerów nie potrafi jasno komunikować swoich oczekiwań, przez co rezultaty osiągane przez zespół ich nie satysfakcjonują. A to powoduje frustrację pracowników, którzy podkreślają w wielu badaniach, że ich wydajność byłaby większa, gdyby zwierzchnicy komunikowali się efektywniej. Kluczową rolę w budowaniu zaangażowania zespołu pełni menedżer lider , który potrafi dostrzec i wykorzystać potencjał pracowników. Kompleksowy program rozwoju Management TM od ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”, pomaga doświadczonym menedżerom doskonalić i uzupełniać potrzebne w nowych realiach kompetencje. Artykuł sponsorowany