Działy HR pretendują do roli strategicznych partnerów dla zarządów. Najnowsze badania wskazują jednak, że nie odpowiadają na potrzeby biznesu. Dlaczego HR nie wykorzystuje swojej szansy? [middle1] W ostatnich latach na popularności zyskało przekonanie, że działy HR powinny mieć realny wpływ na strategię, działania i plany organizacji. Przedstawiciele działów personalnych nadal deklarują chęć objęcia pozycji strategicznego gracza w firmach. Mimo początkowej przychylności kadr zarządzających w polskiej rzeczywistości te wizje jeszcze się nie urzeczywistniły. HR nie ma wspólnego języka z biznesem – to jeden z głównych wniosków z badania ICAN Research, jednostki badawczej ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”. Wynika z nich również, że wpływ działów personalnych na jakość działań w organizacji spada. Tylko 62% badanych przedstawicieli HR uważa, że mają one wpływ na realizację kluczowych celów dla firmy. Maleje również presja zespołów kadrowych na pozyskiwanie wiedzy spoza obszarów obowiązków. W efekcie zarządy i prezesi odsuwają przedstawicieli działów HR od pełnienia głównych ról w firmach i coraz rzadziej angażują ich w prace operacyjne czy koncepcyjne . Aż 66% działów personalnych nie jest włączanych w tego typu projekty. Zarządy w tych przypadkach chętniej sięgają po specjalistów z firm zewnętrznych. Specjaliści HR przesypiają swoją szansę, nie odpowiadając na strategiczne potrzeby swoich organizacji. Tonąc w bieżących obowiązkach, zapominają o uzupełnianiu wiedzy z kluczowych aspektów funkcjonowania firmy, przez co skazują się na pełnienie ról administracyjnych. Aby powstrzymać ten niepokojący trend „Harvard Business Review Polska” oraz ICAN Institute powołały Klub HR . Jest to miejsce spotkań przedstawicieli działów personalnych polskich i międzynarodowych firm, którzy chcą stać się partnerami biznesowymi zarządów. Ta inicjatywa ma przede wszystkim zbudować strategiczną pozycję działów HR w organizacjach i umożliwić jej uczestnikom nabycie kompetencji biznesowych. Artykuł sponsorowany