Współdzielenie rowerów rozpoczęło się 1965 r. w Amsterdamie. Wówczas grupa aktywistów pod nazwą „Witte Fietsen” wprowadziła pomalowane na biało rowery , z których mogli korzystać wszyscy za darmo. Jako że wiele z nich zostało zniszczonych lub skradzionych, system nie przyjął się wtedy w Holandii. Po 30 latach od tego wydarzenia Kopenhaga odważyła się także spróbować bike-sharingu - stworzyła system o nazwie Bycylen. Inne duże miasta nie pozostawały w tyle i szybko rowery miejskie stały się europejskim trendem. [middle1] Trend ten dotarł również do Warszawy, system bike-sharingu Veturilo został wprowadzony w 2012 r. w ramach Zarządu Transportu Miejskiego. Dziś w Warszawie mamy ponad 5 tys. rowerów publicznych i m.in. dzięki temu znaleźliśmy się na czwartym miejscu w europejskim rankingu ShopAlike w kategorii „bike-sharing”. Według serwisu „ Nasze Miasto ”, ze wszystkich 351 stacji Veturilo, 3 z nich znajdują się na Żoliborzu. W naszej dzielnicy doczekaliśmy się ich dopiero w tym roku. Są dostępne przy ul. Potocka przy OSiR, ul. Słowackiego przy ul. Filareckiej oraz ul. Broniewskiego przy ul. Włościańskiej. Łącznie są to 44 stojaki z 33 rowerami. Więcej informacji o rowerze miejskim w Warszawie: www.veturilo.waw.pl źródło:ShopAlike.pl