Zakochałem się w...... Hybrydzie

24/06/2016 16:10
komunikacja, Zakochałem Hybrydzie - zdjęcie, fotografia

Zakochałem się w…..  Hybrydzie.

 Dzięki uprzejmości Auto Plaza z ul. Popularnej 70 w Warszawie testowaliśmy w Redakcji nowego Forda Mondeo Hybrid.  Samochód na prąd? Jak to działa?!

Wsiadamy!  Wygodne fotele (skóra perforowana LUX), dużo miejsca na tylnej kanapie dla trzech osób. Wysoko sufit. Bardzo ładna i wręcz kosmiczna deska rozdzielcza z podświetlonymi w błękicie wskaźnikami. Inteligentny kluczyk i przycisk START STOP.

 Na wyświetlaczu pojawia się napis : „samochód gotowy do jazdy”. Automat na „D”, ruszamy i …cisza. Niesamowite wrażenie. Nie spalamy etyliny i jedziemy. Delikatnie operując gazem możemy rozpędzić samochód do prędkości 70 km/h  nie zużywając paliwa. I ta cisza. Przejeżdżamy kilkaset metrów a wskaźnik zużycia paliwa pokazuje ciągle „zero”. Baterie się częściowo wyczerpały i włącza się samoczynnie z delikatnym mruczeniem silnik spalinowy. Ledwo wyczuwalny moment jego włączenia jest bardzo komfortowy. Tak samo komfortowo, prawie niewyczuwalnie włącza się  przy ostrzejszym starcie.  Na wskaźnikach (wyjątkowo przyjaznych i czytelnych) maleje błękit użycia energii elektrycznej i wyskakuje biel informująca, że silnik spalinowy już pracuje pomagając osłabionemu elektrycznemu i  doładowuje go. Przejeżdżamy kolejne kilkaset metrów na dwóch silnikach  (spalinowy doładował baterię) i mając na liczniku około setki znowu jedziemy „na prąd”. A jadąc w kolumnie poza miastem (przed nami kilka ciężarówek) możemy utrzymać (delikatnie operując gazem) prędkość 100-120 km/h w 80% jadąc elektrycznie. I to największy fun! Wszystko po 25-28 zł  za 100 km. A o zakazie wyprzedzania i ograniczeniu prędkości informuje system potrafiący czytać znaki drogowe!

Bezstopniowa skrzynia biegów pracuje absolutnie bez zarzutu. System kontroli trakcji, delikatnym drżeniem kierownicy ostrzega o zmianie pasa ruchu. Gdy zaczynamy jechać slalomem samochód zaprasza na kawę. Pojawia się napis: „zmęczony kierowca-zalecany odpoczynek”. Po włączeniu tempomatu komputer z niezwykłą skutecznością i wyczuciem wspomaga jazdę silnikiem elektrycznym. Deklarują prędkość max. 187… ale auto ma jeszcze sporo zapasu. Sprawdziliśmy. Ma.

Nagle ktoś zwolnił, musimy przyhamować, na wolnych obrotach jest tylko silnik elektryczny i informacja: „odzyskujesz energię hamowania na doładowanie baterii”. Musicie tego spróbować! Jak zagapimy się w korku ( jadąc do 30 km/h)  to samochód sam zacznie hamować umiejętnie czytając białe tablice użytkowników przed nami. Czarnych nie odczyta ale takich coraz mniej. Podczas podróży

samochód jest cichy i przyjemny, prowadzi się stabilnie (dwa silniki i akumulatory dociążają). Kierowca i pasażerowie o wiele mniej się męczą a dojechawszy w Dolomity możemy od razu iść na narty kiedy nasi przyjaciele z drugiego auta musza odespać nużącą i męczącą jazdę. Przyspieszenie bardzo dobre (chyba nawet lepsze od benzyny a na pewno lepsze od każdego diesla! ) i wbrew opiniom panującym o hybrydach nie jest to samochód „wołowaty” a szybkie wyprzedzenie trzech ciężarówek i dostawczaka nie stwarzało żadnego problemu. Asystent parkowania idealnie znajduje wolne miejsce (prostopadłe lub równoległe) i prosząc o niedotykanie kierownicy perfekcyjnie parkuje. Kamerka włączająca się na wstecznym pokazuje nie tylko ewentualny słupek za nami ale także jezdnię na odcinku kilkudziesięciu metrów w lewo i prawo. Bardzo efektywna. Lusterka wsteczne wydawały mi się na początku trochę za małe. Ale po przyzwyczajeniu się były wystarczające. A oświetlając nam chodnik przy wysiadaniu przekonały mnie ostatecznie. Potem się schowały. Doskonałe audio Sony i przyjazna nawigacja dopełniają komfortu. Wjechaliśmy do garażu i nie ma w nim spalin. Na małej prędkości zawsze elektrycznie!

 Kosztem baterii umieszczonych pod bagażnikiem tracimy na pojemności bagażowej. Mamy 383 litry. W porównaniu do wersji tradycyjnej (458 litrów) to sporo mniej.

…………………………………………………………………………………………………….

 

Testowaliśmy model Titanium 2.0 Hybrid : moc 187 KM (145 + 42 elektryczny) (zawsze lubiłem czytać w prospektach Rolls Royce’a w rubryce moc, że jest wystarczająca) –  Titanium 2.0 Hybrid ma moc wystarczającą! , przyspieszenie 0-100km/h – 9,2 s , spalanie – producent deklaruje w mieście 2,8. Pewnie udałoby się taki wynik osiągnąć ale na krótkim odcinku (bez przyspieszania) , nas zadowala 4,8 i to jest wynik realny. Poza miastem producent deklaruje 5,0. Nam wyszło 5,8-6,2.

To doskonałe wyniki w tak dużym samochodzie. Zbiornik paliwa 51 l. Tankując do pełna komputer zadeklarował (biorąc pod uwagę styl jazdy z ostatnich kilku godzin a było różnie), że zawiezie nas do miejsca odległego o 856 km. Szukające skrętu światła, LED, klima i wszelkie wspomaganie też było.

Cena tego auta to 145.000,- zł. To bardzo dobra cena dla tak dużego i świetnie wyposażonego samochodu. Nie znalazłem lepszej oferty na rynku dla tak „wypasionego” szaleństwa!

Wersja podstawowa  to 118.000,- zł !!!

Zanim dopracują silniki wodorowe Świat będzie należał do Hybryd. Ciche, subtelne i superoszczędne ale żwawe! Tego szukałem.

I jeszcze jedno. Nie wiem dlaczego ale niektóre hybrydowe auta to takie pokraki.

Najnowszy Ford Mondeo jest po prostu piękny. I przód wyglądający z dali jak Aston Martin lub Maserati wcale mu nie szkodzi….

Tak. Zakochałem się w Hybrydzie.

Krzysztof Marciniak

 

 

Zakochałem się w...... Hybrydzie komentarze opinie

  • gość 2016-07-17 03:16:20

    Za 25 zł - 100 km przejeżdżam 18-to letnią Alhambrą, jadąc 120 km/h...

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez izoliborz.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"