22°C bezchmurnie

Rowery Acro Bike już na Żoliborzu

rowery, Rowery Żoliborzu - zdjęcie, fotografia

W ostatnim czasie na Żoliborzu, jak i w całej Warszawie, można znaleźć specyficzne, czarno-czerwone rowery sharingowe, które są częścią nowego systemu "Acro Bike". W grudniu ogólna liczba rowerów do wypożyczenia wyniosła 500. System Acro Bike to mobilna aplikacja umożliwiająca wypożyczenie rowerów. By skorzystać z systemu należy ściągnąć aplikację, podać swoje: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu, a następnie wpisać potrzebny do aktywowania konta, przysłany wcześniej kod. Ostatnią czynnością jaką musimy zrobić jest wpłacenie 99 zł zwrotnego w dowolnym momencie depozytu. Płatności możemy dokonać przez PayU, konto w PayU, kartą płatniczą bądź przelewem na wirtualne konto. Pół godziny jazdy rowerem kosztuje dokładnie jedną złotówkę. Dużym udogodnieniem rowerów Acro Bike jest to, że nie trzeba, jak w przypadku systemu Veturilo, zostawiać rowerów w określonych stacjach, tylko praktycznie w każdym miejscu w mieście. Oczywiście pozostawienie roweru na środku ulicy jest raczej niewskazane. Najodpowiedniejszym miejscem na ich odstawienie wydają się być zwykłe stojaki publiczne. Oczywiście Acro Bike nie pozostawia swoich rowerów samopas. Ekipa serwisowa kilka razy w tygodniu jeździ po mieście i sprawdza stan rowerów. Te uszkodzone zabiera się do magazynu na naprawę. Rowery możemy zlokalizować dzięki wymienionej wyżej aplikacji, a następnie podejść do pojazdu i odblokować go za pomocą aplikacji. Po zakończeniu jazdy wystarczy tylko ręcznie założyć blokadę na koło rowerowe oraz zablokować rower aplikacją.

Aplikacja Acro Bike to nowość wśród systemów wypożyczania środków transportu z jakimi dotychczas mogliśmy się spotkać w Warszawie. System ma zarówno plusy jak i minusy. Zaletą jest wspominana już przeze mnie możliwość zostawienia roweru w dowolnym miejscu, co jednak nie gwarantuje, że wolny rower będzie w pobliżu naszej obecnej lokalizacji. Kolejnym argumentem przemawiającym za nową aplikacją jest fakt, iż miasto nie będzie ponosiło kosztów za funkcjonowanie systemu, w przeciwieństwie do Veturilo który rocznie kosztuje Warszawę ponad 10 mln zł rocznie. Z drugiej jednak strony miasto nie ma wpływu na jego rozrost, czy sposób jego użytkowania. Dzięki zamontowaniu bezdętkowego systemu nie ma obawy, że w dętce zrobi się dziura i rower będzie bezużyteczny. Poważnym problemem jest natomiast to, co pierwotnie miało być jego zaletą, czyli brak stacji. Niestety, niektórzy użytkownicy systemu za bardzo wzięli sobie do serca to, że rowery można pozostawić w każdym miejscu w mieście i pozostawiają jednoślady na peronach dworców, w przejściach oraz innych niebezpiecznych miejscach. W ten sposób po prostu zaśmiecają krajobraz miejski. Rowery powinny zostać zabrane, ale niestety są poważne problemy z aplikacją zarządzającą.

Czy nowy system Acro Bike będzie poważną konkurencją dla działającego od prawie 6 lat systemu Veturilo? Tego dowiemy się już w marcu, kiedy to na warszawskie ulice wrócą rowery Veturilo i będziemy mogli porównać statystyki w wypożyczaniu rowerów w obu systemach.

Bartosz Kałuża- Obserwator Żoliborza

Rowery Acro Bike już na Żoliborzu komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się