13°C bezchmurnie

Jak wybrać kaloryczność diety?

opieka zdrowotna, wybrać kaloryczność diety - zdjęcie, fotografia

Optymalnie zbilansowana dieta jest absolutną koniecznością, aby cieszyć się zdrowiem i doskonałym samopoczuciem na co dzień. Spożywając pięć posiłków dziennie, pijąc odpowiednie ilości płynów oraz wdrażając aktywność fizyczną do swojego życia mamy dużą szansę na uchronienie się przed chorobami i zgubnymi skutkami wszechobecnego współcześnie stresu.

 

Szczególnie zaś optymalnej dla siebie diety potrzebują osoby, które mają przed sobą utratę zbędnych kilogramów. Tak więc odżywiając się odpowiednio, dajemy sobie szansę na długie, zdrowe i szczęśliwe życie.

 

 

Jaka powinna być odpowiednia dieta?

  • Obfitująca we wszystkie niezbędne witaminy, minerały oraz składniki mineralne.

  • Każdego dnia musi dostarczać odpowiednich ilości węglowodanów, białek i zdrowych tłuszczy.

  • Koniecznie powinna się łączyć z regularnymi ćwiczeniami.

 

 

Ile kalorii potrzebuję?

Najprostszy sposób na ustalenie swojego zapotrzebowania kalorycznego to zastosowanie poniższego wzoru:

 

Nasza aktualna waga ciała x 24 x K, czyli współczynnik określający naszą aktywność fizyczną

 

 

Zmienna K będzie różna w zależności od tego, jaki tryb życia aktualnie prowadzimy:

  • wyniesie 1,0

gdy nasza aktywność fizyczna jest bardzo niska, prowadzimy siedzący tryb życia i praktycznie nie uprawiamy sportu,

  • wyniesie 1,1 – 1,2

gdy prowadzimy średnią aktywność fizyczną na poziomie ćwiczeń 3 razy w tygodniu, a poza tym mamy siedzący tryb życia,

  • wyniesie 1,3 – 1,4

kiedy nasza aktywność fizyczna jest wysoka, co oznacza, że ćwiczymy codziennie a poza tym mamy pracę, którą wykonujemy w pozycji stojącej „na nogach”,

  • wyniesie 1,5

gdy oprócz pracy fizycznej codziennie wykonujemy intensywne ćwiczenia.

 

Idąc za powyższym wzorem, jeśli mamy do czynienia z kobietą ważąca 65 kilogramów, która ćwiczy 3 razy w tygodniu i pracuje w biurze, to będzie to wyglądało następująco:

 

65 × 24 × 1,2 = 1872 kalorie

 

Od powstałego wyniku powinniśmy teraz, mając na uwadze nasze indywidualne cele albo odjąć, albo dodać nie więcej niż 500 kalorii. Jeśli więc nasza pracownica biurowa chciałaby schudnąć, to jej codzienne zapotrzebowanie kaloryczne powinno wynieść około 1300 – 1400 kalorii.

 

 

Rozmowa z profesjonalnym dietetykiem

Najpewniej jest skonsultować wyliczony samodzielnie wynik z dietetykiem, ponieważ on jako fachowiec może zwrócić uwagę na dodatkowe zmienne, których przedstawiony powyżej prosty wzór nie uwzględnia.

 

Takie działanie jest rozsądne niezależnie od tego, czy planujemy wejść na ścieżkę zdrowego odżywiania samodzielnie, czy z pomocą nowoczesnej usługi cateringu dietetycznego. Ponieważ w obu przypadkach musimy wiedzieć, ile kalorii każdego dnia jest nam potrzebnych, aby skutecznie osiągać swoje cele i zdrowo żyć nie przejadając się i nie głodząc.

 

Najczęściej profesjonalne firmy, które oferują usługę diety pudełkowej, dają możliwość konsultacji ze swoim dietetykiem, zanim podejmiemy ostateczną decyzję o wyborze kaloryczności diety. Specjaliści z Eat Zone zachęcają do takiej rozmowy ze specjalistą.

 

Podkreślają oni, że warto z tego skorzystać, aby dobrać plan odżywiania, który nie tylko będzie odpowiadał naszym osobistym preferencjom w zakresie składników, jakie się w nim znajdą, ale także w zakresie indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego, które ma znaczący wpływ na założone przez nas cele dietetyczne. Dzięki takiej konsultacji mamy po prostu znacznie większą szansę na sukces.

 

Jak wybrać kaloryczność diety? komentarze opinie

  • marcelka - niezalogowany 2018-01-12 13:17:03

    Ja ostatnio sprawdzałam sobie tutaj swoją kaloryczność http://fitcare.pl/kalorycznosc.html polecam szybko i łatwo :)

  • alicjanka - niezalogowany 2018-01-14 22:24:10

    A masz od nich dietę? Jak Ci się sprawdza? I jak cenowo wychodzi?

  • Mela - niezalogowany 2018-03-27 22:43:59

    W ofercie Luna Box jest kilka opcji do wyboru jeśli idzie o wartość kaloryczną. Ja korzystam z programu slim fit 1800 kalorii i chyba nigdy nie czułam się lepiej. Warto wydać trochę pieniędzy i zjeść codziennie dobrze zbilansowany posiłek i do tego zyskać mnóstwo czasu.

Dodajesz jako: Zaloguj się