Jak to jest z tym przekształceniem ? (odcinek5)

mieszkalnictwo, przekształceniem (odcinek5) - zdjęcie, fotografia
07/02/2019 12:10

Obowiązująca od 1 stycznia ustawa spowodowała, że większość z nas stała się z dnia na dzień właścicielami części gruntu przynależnemu do naszego mieszkania. Zasady przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów nie są skomplikowane, ale mogą budzić pytania i wątpliwości. Dlatego postaramy się w porozumieniu z ekspertami w kilku artykułach wyjaśnić Państwu nowe prawo.

W poprzednich odcinkach pisaliśmy o tym: Kto jest uprawniony do przekształcenia? Jakie nieruchomości podlegają przekształceniu? O zaświadczeniu, jako dokumencie potwierdzającym fakt przekształcenia, o opłatach za przekształcenie, o bonifikatach od opłaty za przekształcenie, o opłatach wnoszonych w 2019.

Pisaliśmy również o zasadach przekształcenia przy trwającym postępowaniu o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w trybie ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku.

Dzisiaj kilka słów o:

Wysokości opłat przekształceniowych w zależności od tego, kto jest właścicielem gruntu

W zaświadczeniu zostanie podana każdemu byłemu dzierżawcy wieczystemu wysokość opłaty przekształceniowej. Od tej kwoty przy jednorazowej wpłacie zgodnie z uchwałą rady miasta na gruntach miejskich należy się bonifikata w wysokości 98%. Jednak zgodnie z ustawą dzierżawcy gruntów należących do Skarbu Państwa pierwotnie mogli liczyć maksymalnie na 60% bonifikatę. Spotkało się to z dużą krytyką zarówno mieszkańców jak i prawników, którzy wskazywali na jawną nierówność wobec prawa.
Dlatego w styczniu dokonano szybkiej nowelizacji ustawy, w której najważniejszą zmianą jest wprowadzenie zasady, że bonifikata za przekształcenie użytkowania wieczystego we własność na gruntach Skarbu Państwa nie będzie niższa niż zaproponowana przez lokalny samorząd. To znaczy, że jeżeli lokalny samorząd zdecyduje o wyższej bonifikacie niż 60% proponowanych przez Skarb Państwa, to automatycznie na tym terenie zostanie ona podwyższona przez wojewodę do poziomu ustalonego przez samorząd. Tak wiec na terenie m.st. Warszawy wszyscy użytkownicy wieczyści mogą skorzystać z 98% bonifikaty w momencie, kiedy zdecydują się na spłatę jednorazową.

Materiał " Jak to jest z tym przekształceniem " opracowano na podstawie informacji zawartych w ustawie, materiałach informacyjnych urzędu m.st. Warszawy oraz materiałów Administrację Domów Mieszkalnych Felix ( ADM Felix )  

Jak to jest z tym przekształceniem ? (odcinek5) komentarze opinie

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez izoliborz.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"